آموزش قالی بافی و روش بافت گره ترکی

در این وبلاگ شما میتواندید قالی بافی را از 0 تا 100 با گره ترکی یاد بگیرید

آموزش قالی بافی و روش بافت گره ترکی

در این وبلاگ شما میتواندید قالی بافی را از 0 تا 100 با گره ترکی یاد بگیرید

آموزش قالی بافی بصورت و رایگان و تضمینی فروش انواع نخ و نقشه کامپیوتری و فروش کلیه لوازم و ملزومات قالی بافی

نحوه بافت فرش دورو ابریشم

شنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۸:۱۲ ب.ظ

نحوه بافت فرش دورو ابریشم
نحوه بافت فرش دورو ابریشم به این صورت است که یا می توان از دو نقشه متفاوت استفاده کرد که باید تعداد گره ها در طول و عرض قالی یکسان باشد و یا می توان از یک نقشه ولی با رنگ های متنوع و گسترده استفاده کرد. اگر از دو نقشه متفاوت با تعداد گره های نا مساوی در بافت این نوع فرش استفاده شود باید در نقشه کوچکتر به اصطلاح ساده بافی انجام شود. برای بافت فرش دورو، دو نفر می توانند به طور همزمان مشغول به کار شده و یکی طرح رویی و دیگری طرح پشتی را ببافد.

 ذهن علاقه مندان به یادگیری هنر بافندگی و یا خریداران فرش را به خود مشغول کند. فرش دورو ابریشم یکی از ارزنده ترین و گرانبها ترین انواع فرش دستباف ایرانی می باشد که تماما از ابریشم بافته شده. ابریشم های مورد استفاده برای بافت فرش دورو ابریشم کاملا طبیعی می باشند و هیچگونه مواد حساسیت زا و یا سرطان زا در آن ها وجود ندارد. دو نوع روش چله کشی برای بافت این نوع فرش وجود دارد یکی چله کشی گردان و دیگری ثابت که تفاوت هایی میان این دو روش وجود دارد. در چله کشی ثابت هر یک گره توسط یک رفت و برگشت ایجاد و در چله کشی گردان با هر رفت و برگشت یک تار ایجاد می شود. از تفاوت های دیگر این دو نوع چله کشی می توان به عدم وجود فاصله میان چله ها در چله کشی گردان اشاره کرد که در چله کشی ثابت برعکس است و به اندازه یک تار فاصله میان چله ها وجود دارد. برای بافت فرش دورو ابریشم یا می توان از دو نقشه مختلف استفاده کرد و یا از یک نقشه با رنگ های متنوع. فرش دورو ابریشم به سبب ارزش مادی و معنوی و همچنین زیبایی ظاهری منحصری به فردی که دارد هر ساله بسیاری از گردشگران و مسافران را مجذوب خود می کند همچنین سالانه تعداد فرش های دورو ابریشمی که به دیگر کشورها صادر میشود، رو به افزایش است.

  • سامان محمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی