آموزش قالی بافی و روش بافت گره ترکی

در این وبلاگ شما میتواندید قالی بافی را از 0 تا 100 با گره ترکی یاد بگیرید

آموزش قالی بافی و روش بافت گره ترکی

در این وبلاگ شما میتواندید قالی بافی را از 0 تا 100 با گره ترکی یاد بگیرید

آموزش قالی بافی بصورت و رایگان و تضمینی فروش انواع نخ و نقشه کامپیوتری و فروش کلیه لوازم و ملزومات قالی بافی

۹ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • سامان محمدی
  • سامان محمدی

اغلب دختران 20 ساله دانشجو می باشند. به همین خاطر می توانید با تهیه یک کیف لپ تاپ ساده یکی از نیاز های آن ها را برطرف سازید.
قبلا هم اشاده کردیم هدیه ای که یک نیاز را برطرف سازد می تواند برای همیشه ماندگار باشد.
کیف های لپ تاپ عمدتا در یک سایز می باشند پس شما دغدغه اندازه را ندارید. هرچند بسیاری از دانشجویان از این کیف ها برای حمل و کتاب و لوازم تحریر نیز استفاده می کنند.
رنگ کیف های لپ تاپ متنوع و زیاد است و شما می توانید با در نظر گرفتن سلیقه مخاطب آن را تهیه کنید.
اما چیزی که بنده به صورت عمده دیدم اغلب کیف های دانشجویی مشکی و آبی هستش.

پک لوازم ارایشی بهترین کادو تولد
ست لوازم آرایش کادویی برای دختر 20 ساله

پک کادویی لوازم آرایشی که در میان خانم ها شناخته شده است ، یکی از محصولاتی است که لنالوکس نیز آن را ارائه می کند.
این محصول از یک گیفت باکس تشکیل شده است که در آن لوازم ارایشی دخترانه قرارداده شده است.
نمونه ی این محصول را در تصویر بالا مشاهده می کنید.
این محصول می تواند شامل : ریمل ، رژ لب ، لاک ، پنکک ، اسپری خوشبو کننده و.. باشد.
پک هدیه مجموعه ای از چنین موارد است و می تواند یک هدیه کامل محسوب شود.
البته این هدیه می تواند برای خانم های بزرگ تر نیز مناسب باشد. در حالت کلی پک هدیه لوازم ارایشی برای سنین 18 الی 35 مناسب می باشد.
جعبه این پک ها در لنالوکس چوبی بوده و می تواند کاربردهای بیشتری نیز داشته باشد. و بهترین پیشنهاد کادو تولد برای دختر 20 ساله از طرف ما می باشد.

کفش ورزشی
کفش ورزشی به عنوان کادو برای دختر 20 ساله

کفش ورزشی یک انتخاب سخت ولی عالی است. درواقع به این علت سخت می باشد که خود شخص باید آن را انتخاب کند.
اما در صورتی که بتوانید چنین هدیه ای تهیه کنید ، کار ارزشمندی کرده اید.
کفش ورزشی مخاطب را ترغیب به ورزش می کند. اما به یاد داشته باشید با این هدیه سوء تفاهم نشود.
کفش به دلیل این که پوشاک محسوب می شود یک نیاز اولیه است بنابراین برای هیچ کس غیر ضروری نیست اما به دلیل سایز بندی می تواند برای شما سخت تر باشد.

تبلت
تبلت هدیه دادن

اگر بوجه بیشتری می خواهید خرج کنید ، تبلت می تواند یک انتخاب مناسب باشد. با وجود اینکه موبایل بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد و محبوبیت بیشتری دارد،اما تبلت برای دانشجویان می تواند یک ابزار تحصیلی مناسب باشد.
درضمن با وجود شرایط نامساعد محیطی و شیوع کرونا که باعث شده کلاس ها نیز انلاین و مجازی باشد ، اهمیت وجود یک تبلت یا لپ تاپ چندان شده است.
تبلت مناسب را می توان از دیجی کالا تهیه کرد و یا می توانید به صورت حضوری نیز اقدام به خرید کنید. اما قبل از خرید حتما درباره ویژگی های محصول تحقیق کنید تا بهترین تبلت را متناسب با نیاز تهیه کنید.

اسپری و ادکلن
ادکلن و اسپری برای هدیه به خانم های 20 ساله

ادکلن در هر سطح و قیمتی می تواند یک انتخاب عالی برای هدیه باشد. حتی در صورتی که بودجه کمتری دارید می توانید از اسپری های خوشبو کننده نیز استفاده کنید.
از برند های خوشبو و پرفروش می توان به رودیر ، جانوین ، افوریا و.. اشاره کرد.
خوشبویی نشاط و آرامش را به دنبال دارد.بنابر این حتما برای خودتان نیز تهیه کنید. ادکلن ها در مقدار 100 میل و 30 میلی لیتر در بازار وجود دارند که هرکدام می تواند عنوان کادو را داشته باشد.
هرچند بسیاری از خانم ها ادکلن و ساعت را مناسب هدیه برای اقایان می دانند، اما ادکلن و اسپری بسیاری از خانم ها را خوشحال می سازد.
البته توجه داشته باشید در صورتی که مخاطب شما از ادکلن خاصی استفاده می کند، از خرید این هدیه منصرف شوید.

جوراب
جوراب زنانه مناسب برای هدیه دادن

همونطور که جوراب برای اقایون یک ترند تموم نشدنی هستش ، برای خانم ها به ویژه دختران جوان می تواند یک انتخاب عالی باشد.
با این تفاوت که باید خیلی سلیقه عالی در انتخاب داشته باشید.
جوراب برای خواهر و یا دوست می تواند مناسب باشد اما اگر قصد هدیه دادن به نامزد یا دوست دختر خود دارید ، از این هدیه منصرف بشید و به ادکلن و اسپری یا لوازم ارایشی فکر کنید.

  • سامان محمدی

فرش دستباف اصیل ایرانی بر خلاف فرش ماشینی هر چه بیشتر پا بخورد ارزش بیشتری پیدا می‌کند. پس اگر قصد دارید قالی دستباف بخرید باید نکات مهم در خرید فرش دستباف را بدانید. با دیجی‌کالا مگ و راهنمای خرید فرش دستباف همراه باشید.

چرا فرش دستباف بهتر است؟
فرش و قالی دستباف اصیل تبریز، کاشان یا قم بر اثر پا خوردن، نور و شست‌وشو زیباتر می‌شود و هیچ‌گاه چشم‌نوازی خود را از دست نمی‌دهد. اگر الیاف فرش با استفاده از مواد طبیعی رنگ شده باشد، هر چه فرش بیشتر پا بخورد و بماند، ارزش مالی و هنری بیشتری پیدا می‌کند.

در بافت فرش دستباف از الیاف طبیعی استفاده می‌شود و به همین دلیل در تابستان خنک و در زمستان گرم است. اما فرش ماشینی به خاطر مواد پلاستیکی این ویژگی را ندارد.

این را هم به یاد داشته باشید که برخی از الیاف‌های مصنوعی برای کودکان، یا افراد مبتلا به بیماری‌های مانند آسم و آلرژی، حساسیت‌زا و مضر هستند. اما الیاف طبیعی فرش دستباف هیچ گونه حساسیتی ایجاد نمی‌کنند.

علاوه بر این‌ها، فرش دستباف به دلیل استفاده از پشم، ابریشم و پنبه الکتریسیته‌ی ساکن تولید نمی‌کند.

جذابیت دیگر فرش دستباف طرح‌ها و رنگ‌های متنوع و آرامش‌بخش آن است که می‌تواند برای هر سبک و سلیقه‌ای مناسب باشد.

کدام طرح را انتخاب کنم؟
بیشتر ما وقتی به قالی دستباف فکر می‌کنیم، یاد یک قالی با رنگ زمینه‌ی لاکی-قرمز می‌افتیم که یک گل بزرگ (ترنج) در وسط و ۴ بخش سه گوش پر از گل و برگ و اسلیمی (لچک) در چهار گوشه دارد.

خیلی‌ها این طرح را تکراری می‌دانند. البته همین طرح لچک و ترنج که برای ما تکراری است یکی از اصیل‌ترین طرح‌های قالی ایران است که در بازارهای جهانی کلی طرفدار دارد.

ولی خب طرح قالی ایرانی فقط لچک ترنج آن هم با زمینه‌ی لاکی نیست؛ طرح‌های زیاد دیگری هم داریم که بعضی‌هایشان در حال فراموش شدن هستند.

نکات زیر شما را در انتخاب طرح مناسب فرش دستباف راهنمایی خواهد کرد.

۱. اگر یک قالی ریزبافت و هنری می‌خواهید که کف خانه‌اتان را مثل یک باغ گل در فصل اردیبهشت تزئین کند، می‌توانید قالی لچک و ترنج یا «شکارگاه» تبریز، قم و اصفهان را بخرید یا «ریزماهی» خوی و «هزاره هریس» مرند. البته این نوع فرش‌ها گران هستند.

۲. اگر دنبال قالی‌هایی با نقوش روستایی و ایلیاتی هستید، می‌توانید طرح‌های «انسان و حیوان»، «گل و مرغ»، «درختی» «درخت و انسان» و «پای شتر» استان‌های فارس، خراسان شمالی، کردستان و گلستان را بخرید. بعضی از این نوع طرح‌ها به دلیل درشت‌بافی، ارزان‌تر هم هستند.

۳. اگر می‌خواهید خانه‌اتان با فرش‌های ساده تزئین شود و فضای آرامش‌بخشی را در خانه به‌وجود بیاورید، سراغ قالی‌های کویری کرمان و اردکان بروید. زمینه‌ی این قالی‌ها مثل طبیعت کویر به رنگ‌های شتری، خاکستری و کرم است. طرح‌های «کف ساده» که در آن زمینه‌ی اطراف لچک و ترنج خالی از هر نوع نقشی است، «محرمات»، «راه‌راه» و «قاب قرآنی» از همین نوع هستند.

۴. اگر دنبال طرح‌های مدرن هستید که به مبل‌های راحتی و اسپرت بیاید، یکی از طرح‌های هندسی «خشتی»، «‌قابی»، «میناخانی»، «بته جقه» اصفهان، کاشان یا اراک را بخرید.

۵. اگر دنبال قالی‌های دستباف ارزان هستید می‌توانید طرح‌های ریزماهی، محرابی و لچک ترنج استان‌های همدان، کاشان و زنجان را بخرید که از پشم کلفت بافته می‌شود.

چطور کیفیت فرش دستباف را تشخیص بدهم؟
تا اینجا با انواع طرح‌های فرش دستباف آشنا شدید، اما مهم‌ترین نکته هنگام خرید فرش، تشخیص کیفیت آن است. در ادامه راهکارهایی را برای تشخیص کیفیت فرش دستباف معرفی می‌کنیم و به ایراداتی که ممکن است در یک فرش دستباف وجود داشته باشد می‌پردازیم.

بررسی فرش از لحاظ طرح و اندازه (تقارن)
برای خرید فرش باید به اندازه‌های آن توجه کنید. چند سانتی‌متر اختلاف در ابعاد فرش در قسمت‌های بالا و پایین طبیعی است و اصولاً از ویژگی‌های فرش دستباف به شمار می‌رود، پس می‌توان از آن چشم‌پوشی کرد؛ ولی اختلاف اندازه‌ی بیشتر از این، به‌خصوص در قالیچه‌های کوچک، عیب فرش به شمار می‌رود.

با تا کردن فرش از وسط و روی هم قرار دادن بالا و پایین آن می‌توان تقارن طرح را نسبت به محورهایی که از مرکز فرش می‌گذرند، تشخیص داد. با متر یا خط‌کش مدرج هم می‌توانید فاصله‌ی نقاط مختلف فرش را نسبت به هم بسنجید.

اگر فاصله‌ی لبه‌های بالا و پایین قالی تا وسط ترنج، بیش از ۳ سانتی‌متر با هم تفاوت داشته باشد، از ارزش و قیمت قالی کم می‌شود.

به تقارن رنگ در اشکال بافته شده در فرش هم توجه کنید. علاوه بر این، دقت کنید موتیف‌ها و اشکال طرح در متن فرش ناتمام گذاشته نشده باشند. هر خط و شاخه‌ای باید شکل و امتداد طبیعی خود را داشته باشد و ناگهان در میان طرح قطع و ناپدید نشده باشد.

اطمینان از ثبات رنگ‌های فرش
فرش را باید از زوایای مختلف و در نور طبیعی بررسی کرد. رنگ فرش در جهت خواب آن، تیره‌تر از رنگ فرش در خلاف جهت خواب آن به نظر می‌رسد. در نتیجه خطوط طرح در جهت عکس خواب به شکل مشخص‌تری دیده می‌شود.

فراموش نکنید رنگ فرش باید در تمام سطح آن یکنواخت باشد. به‌ویژه در فرش‌های کف ساده، دو رنگی و اختلال رنگ نمود بیشتری پیدا می‌کند.

دقت کنید رنگ فرش به اندازه‌ی کافی غنی و کامل باشد و قسمت انتهایی پرز با رنگ سطح فرش اختلاف نداشته باشد؛ چنین اختلاف رنگی نشان می‌دهد که فرش با رنگ‌های جوهری رنگ شده است.

نکته: با مالیدن یک تکه پارچه‌ی مرطوب روی قسمت‌های مشکوک به رنگ‌دار بودن می‌توانید از ثابت بودن رنگ‌های فرش اطمینان حاصل کنید.

بررسی کیفیت پرزهای فرش
پرز فرش باید بادوام، درخشان و انعطاف‌پذیر باشد. فرش‌هایی که پرز آن‌ها نرم است، نسبت به فرش‌هایی با پرز ضخیم، دوام کمتر و تمایل بیشتری به جذب گرد و خاک دارند. پرزهای نرم همچنین به خوبی پرزهای خشن تمیز نمی‌شوند.

بررسی پشت فرش از نظر تراکم، کوبیدگی پودها و یکنواختی طرح
مهم‌ترین عاملی که در انتخاب فرش دستباف باید به آن توجه کنید بافت فرش است. برای اطمینان از کیفیت بافت بهتر است پشت فرش را بررسی کنید. با مطالعه کردن پشت فرش نکته‌هایی مثل تعداد گره‌ها، نحوه‌ی تراکم، کوبیدگی پودها و یکنواختی طرح را بهتر متوجه می‌شوید.

  • سامان محمدی
  • سامان محمدی

http://bestgift.4kia.ir/info2/380693/%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AA%DB%8C-%D9%81%D8%B1%D8%B4-%D9%81%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B2%DB%8C/
http://newlife.bestblog.ir/post/100
http://lifetime.monoblog.ir/post-74.html
http://topgift.ratablog.com/post-100836.html
http://newnews.b88.ir/post-193680.html
https://topnews.blogiran.net/Post/89/%D8%AF%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%84+%D9%85%D8%AD%D8%A8%D9%88%D8%A8%DB%8C%D8%AA+%D9%81%D8%B1%D8%B4+%D9%81%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B2%DB%8C
https://toplife.yektablog.net/Post/85/%D9%81%D8%B1%D8%B4+%D9%81%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B2%DB%8C
https://top20.farsiblog.com/1400/02/13/%D9%81%D8%B1%D8%B4-%D9%81%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B2%DB%8C-%D9%85%D8%AF%D8%B1%D9%86/
https://newsland.novinblog.net/Post/93/%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9+%D9%85%D8%AF%D9%84+%D9%81%D8%B1%D8%B4+%D9%81%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B2%DB%8C
http://newsland.allblog.ir/post/52
https://khabar-online.loger.ir/post/18/%d9%81%d8%b1%d8%b4-%d9%85%d8%a7%d8%b4%db%8c%d9%86%db%8c-%d8%b3%d9%87%d9%86%d8%af-%d8%b7%d8%b1%d8%ad-%d9%81%d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%b2%db%8c
https://clubnews.takblog.net/Post/16/Important-points-of-fancy-carpets-in-interior-decoration.html
https://news026.blogsazan.com/post/3QZ0/9-%D9%85%D8%AF%D9%84-%D8%A7%D8%B2-%D9%81%D8%B1%D8%B4-%D9%81%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B2%DB%8C-%D9%85%D8%AF%D8%B1%D9%86
https://rahnemaye-kharid.blogsazan.com/post/3QZ1/%D9%88%DB%8C%DA%98%DA%AF%DB%8C-%D9%81%D8%B1%D8%B4-%D9%81%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B2%DB%8C-%D9%85%D8%AF%D8%B1%D9%86-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F
https://write.as/o7ppi5vjofnies34.md
https://clubnews.doodlekit.com/blog/entry/14790512/-
https://telegra.ph/فرس-دیتبافت-فانتزی-چی-بخریم-05-03
https://justpaste.it/4nd6f
https://newsland26.blog4ever.com/article-8
https://irannews.blog.fc2.com/blog-entry-23.html
 

  • سامان محمدی

https://beautyartist.blogsky.com/1400/02/11/post-59/%d9%81%d8%b1%d8%b4-%d8%af%d9%88%d8%b1%d9%88-%d9%86%d8%ad%d9%88%d9%87-%d8%a8%d8%a7%d9%81%d8%aa-%d9%81%d8%b1%d8%b4-%d8%af%d9%88%d8%b1%d9%88
https://sadafbeauty026.blogsky.com/1400/02/11/post-57/%d9%81%d8%b1%d8%b4-%d8%af%d9%88%d8%b1%d9%88-%d8%a7%d8%a8%d8%b1%db%8c%d8%b4%d9%85-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f
https://bitabeauty.blogsky.com/1400/02/11/post-58/%d9%81%db%8c%d9%84%d9%85-%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%a8%d8%a7%d9%81%d8%aa-%d9%81%d8%b1%d8%b4-%d8%af%d9%88-%d8%b1%d9%88
https://elnazbeauty.blogsky.com/1400/02/11/post-54/%d9%87%d9%85%d9%87-%da%86%db%8c%d8%b2-%d8%af%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d9%87-%da%86%d9%84%d9%87-%da%a9%d8%b4%db%8c-%d9%81%d8%b1%d8%b4-%d8%af%d9%88%d8%b1%d9%88
https://beautybeauty.blogsky.com/1400/02/11/post-55/%d9%88%d8%b3%d8%a7%db%8c%d9%84-%d9%84%d8%a7%d8%b2%d9%85-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%da%86%d9%84%d9%87-%da%a9%d8%b4%db%8c-%d9%81%d8%b1%d8%b4-%d8%af%d9%88-%d8%b1%d9%88
http://kodomkhobe.rozblog.com/post/106
http://fatiface.rozblog.com/post/101
http://jazabface.rozblog.com/post/98
http://makeupnews.rozblog.com/post/96
http://maryambeauty.rozblog.com/post/98
http://rooshaface.rozblog.com/post/87
http://andiabeauty.rozblog.com/post/87
http://aramismakeup.rozblog.com/post/86
http://sogandbeauty.rozblog.com/post/86
http://nazgolmakeup.rozblog.com/post/88
http://pack-gift-men.rozblog.com/post/59
http://khabar-saz.blog.ir/1400/02/11/%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2-%D8%A8%D8%A7%D9%81%D8%AA-%D9%81%D8%B1%D8%B4-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D9%88
http://sabke-zendegi.blog.ir/1400/02/11/%D8%AA%D9%82%D8%A7%D9%88%D8%AA-%DA%86%D9%84%D9%87-%DA%A9%D8%B4%DB%8C-%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D8%AB%D8%A7%D8%A8%D8%AA-%D9%81%D8%B1%D8%B4-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D9%88
http://handemade-carpet.blog.ir/post/%D8%AE%D8%B5%D9%88%D8%B5%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D9%81%D8%B1%D8%B4-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D9%81-%D8%AF%D9%88-%D8%B1%D9%88
http://red-carpet.blog.ir/post/%D9%86%D8%AD%D9%88%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D9%81%D8%AA-%D9%81%D8%B1%D8%B4-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D9%88-%D8%A7%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D8%B4%D9%85
 

  • سامان محمدی

نحوه بافت فرش دورو ابریشم
نحوه بافت فرش دورو ابریشم به این صورت است که یا می توان از دو نقشه متفاوت استفاده کرد که باید تعداد گره ها در طول و عرض قالی یکسان باشد و یا می توان از یک نقشه ولی با رنگ های متنوع و گسترده استفاده کرد. اگر از دو نقشه متفاوت با تعداد گره های نا مساوی در بافت این نوع فرش استفاده شود باید در نقشه کوچکتر به اصطلاح ساده بافی انجام شود. برای بافت فرش دورو، دو نفر می توانند به طور همزمان مشغول به کار شده و یکی طرح رویی و دیگری طرح پشتی را ببافد.

 ذهن علاقه مندان به یادگیری هنر بافندگی و یا خریداران فرش را به خود مشغول کند. فرش دورو ابریشم یکی از ارزنده ترین و گرانبها ترین انواع فرش دستباف ایرانی می باشد که تماما از ابریشم بافته شده. ابریشم های مورد استفاده برای بافت فرش دورو ابریشم کاملا طبیعی می باشند و هیچگونه مواد حساسیت زا و یا سرطان زا در آن ها وجود ندارد. دو نوع روش چله کشی برای بافت این نوع فرش وجود دارد یکی چله کشی گردان و دیگری ثابت که تفاوت هایی میان این دو روش وجود دارد. در چله کشی ثابت هر یک گره توسط یک رفت و برگشت ایجاد و در چله کشی گردان با هر رفت و برگشت یک تار ایجاد می شود. از تفاوت های دیگر این دو نوع چله کشی می توان به عدم وجود فاصله میان چله ها در چله کشی گردان اشاره کرد که در چله کشی ثابت برعکس است و به اندازه یک تار فاصله میان چله ها وجود دارد. برای بافت فرش دورو ابریشم یا می توان از دو نقشه مختلف استفاده کرد و یا از یک نقشه با رنگ های متنوع. فرش دورو ابریشم به سبب ارزش مادی و معنوی و همچنین زیبایی ظاهری منحصری به فردی که دارد هر ساله بسیاری از گردشگران و مسافران را مجذوب خود می کند همچنین سالانه تعداد فرش های دورو ابریشمی که به دیگر کشورها صادر میشود، رو به افزایش است.

  • سامان محمدی

https://story.tl/website-design-in-tehran
https://app.cumul.io/s/--iu4obblgyyzbbvdi
https://write.as/clubnews/trhy-syt-dr-khrj
https://6048939a02008.site123.me/my-blog/طراحی-سایت-در-کرج
http://todaynews2.unblog.fr/2021/03/11/%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%da%a9%d8%b1%d8%ac/
http://todaynews2.unblog.fr/2021/03/11/%d9%87%d8%af%db%8c%d9%87-%d9%85%d9%88%d8%b1%d8%af-%d8%b9%d9%84%d8%a7%d9%82%d9%87-%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%85-%d9%87%d8%a7-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/
https://newscity021.blogspot.com/2021/03/blog-post_11.html
https://newscity021.blogspot.com/2021/03/blog-post.html
https://newsland26.blog4ever.com/article
https://newsland26.blog4ever.com/htaccess
https://newsday.edublogs.org/2021/03/11/%d9%87%d8%af%db%8c%d9%87-%d8%a7%d8%b1%d8%b2%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a2%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%a7%d9%86-%da%86%db%8c-%d8%a8%d8%ae%d8%b1%db%8c%d9%85%d8%9f/
https://newsday.edublogs.org/2021/03/11/طراحی-سایت-در-تهران/
https://clubnews.doodlekit.com/blog/entry/13861069/-
https://clubnews.doodlekit.com/blog/entry/13861150/-
http://twonews.over-blog.com/2021/03/.html
https://newsland021.weebly.com/blog/1977913
http://club-news.e-monsite.com/blog/-.html
https://xn----mnc2dbic43gda.yolasite.com/
https://twonews.over-blog.com/2021/03/401.html
https://twonews.over-blog.com/2021/03/-56.html
https://twonews.over-blog.com/2021/03/-54.html
https://twonews.over-blog.com/2021/03/-73.html
http://newsnews.yomoblog.com/4019009/%D9%BE%D8%A7%DA%A9-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D9%84%D8%A7%DA%A9-%D8%A7%D8%B2-%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D9%81%D8%B1%D8%B4
http://newsnews.yomoblog.com/4018997/%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D9%85%DB%8C%DA%A9%D8%B1%D9%88%D9%81%D9%88%D9%86-%DB%8C%D9%82%D9%87-%D8%A7%DB%8C
http://newsnews.yomoblog.com/4018975/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%A7%D8%B1%DA%A9-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%81%D8%B1-%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF%D9%87-%D9%85%D9%88
http://newsnews.yomoblog.com/4019046/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%AE%D8%B7%D8%A7%DB%8C-503-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%B7%D8%B1%D9%81-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85
https://justpaste.it/9nu48
https://justpaste.it/5u8vi
https://justpaste.it/6hpt1
https://justpaste.it/3fu9m
https://telegra.ph/%D9%81%D8%B1%D8%B4-%D8%B9%D8%B1%D9%88%D8%B3-03-16
https://telegra.ph/%D9%87%D8%AF%DB%8C%D9%87-%D9%81%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B2%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%87-03-16
https://telegra.ph/%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AA%DB%8C-%D9%84%DA%AF%D9%88-%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D8%A7%D9%86-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-03-16
https://telegra.ph/%D8%B1%D9%81%D8%B9-%D8%AE%D8%B7%D8%A7%DB%8C-fatal-error-%D8%AF%D8%B1-%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%BE%D8%B1%D8%B3-03-16
https://news026.blogsazan.com/post/3QlF/%D8%A2%D8%B4%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D9%81%D8%B1%D8%B4-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D9%81
https://news026.blogsazan.com/post/3QlE/%D9%87%D8%AF%DB%8C%D9%87-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%82%D9%87-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%85-%D9%87%D8%A7
https://news026.blogsazan.com/post/3QlD/%D8%AE%D8%A7%DA%A9-%DA%AF%D9%84%D8%AF%D8%A7%D9%86
https://news026.blogsazan.com/post/3QlC/%D8%A7%D9%81%D8%B2%D9%88%D9%86%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D8%A7%D9%86%D8%A8%DB%8C-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%86%D8%AA%D9%88%D8%B1
https://omigo.ir/post/%D9%BE%D8%A7%DA%A9-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D9%84%D8%A7%DA%A9-%D8%A7%D8%B2-%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D9%81%D8%B1%D8%B4-3m1v
https://omigo.ir/post/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%DA%A9%D8%A7%D8%AF%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D9%88%D8%B3%D8%AA-%D8%B5%D9%85%DB%8C%D9%85%DB%8C-%D8%AF%D8%AE%D8%AA%D8%B1-3m1x
https://omigo.ir/post/%DA%A9%D8%A7%D8%AF%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D9%84%D8%AF-%D9%85%D8%A7%D8%AF%D8%B1-3m1y
https://omigo.ir/post/%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%DA%A9%D8%B1%D9%85-%D8%B4%D8%A8-3m1z
https://omigo.ir/post/%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AA%DB%8C-%D9%84%D8%A8%D8%A7%D8%B3-3m27
https://alefba.io/post/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D9%88%D8%B1%D8%B2%D8%B4%DB%8C
https://virgool.io/@clubnews.ir/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C-nypkyr99etw9
https://virgool.io/@clubnews.ir/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B5%D9%81%D8%AD%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D8%B2-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%BE%D8%B1%D8%B3-vsxkq59zkacb
https://clubnews.takblog.net/Post/11/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C+%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA+%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%85+%D8%AE%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C
https://clubnews.takblog.net/Post/10/%D9%81%D8%A7%DB%8C%D9%84+htaccess+%DA%A9%D8%AC%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%9F+
https://clubnews.takblog.net/Post/9/%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF+%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AA%DB%8C+%DB%8C%D9%88%DB%8C%D9%88+%D8%AD%D8%B1%D9%81%D9%87+%D8%A7%DB%8C
https://clubnews.takblog.net/Post/8/%D9%87%D8%AF%DB%8C%D9%87+%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF+%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C+%D8%A2%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86
https://clubnews.takblog.net/Post/7/%D8%AA%D8%B1%D9%85%D8%B2+%D9%81%D8%B1%D8%B4
https://khabar-online.loger.ir/post/9/%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%81%d8%b1%d8%b4-%d8%b9%d8%b1%d9%88%d8%b3
https://khabar-online.loger.ir/post/8/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%87%d8%af%db%8c%d9%87-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%b1%d8%af%d8%a7%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d8%b1%d9%88%d8%b2-%d8%aa%d9%88%d9%84%d8%af%d8%b4%d8%a7%d9%86
https://khabar-online.loger.ir/post/7/%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa%db%8c-%d9%84%da%af-%d8%b2%d9%86%d8%a7%d9%86%d9%87-%d9%88%d8%b1%d8%b2%d8%b4%db%8c
https://khabar-online.loger.ir/post/6/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a7%d9%81%d8%b2%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%b3%d8%a6%d9%88-%d8%b1%d8%a7%db%8c%da%af%d8%a7%d9%86
https://khabar-online.loger.ir/post/5/%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d9%85%d8%a8%d9%84%d9%85%d8%a7%d9%86
http://kodomkhobe.rozblog.com/post/82
http://kodomkhobe.rozblog.com/post/81
http://kodomkhobe.rozblog.com/post/79
http://kodomkhobe.rozblog.com/post/78
http://kodomkhobe.rozblog.com/post/80
http://fatiface.rozblog.com/post/77
http://fatiface.rozblog.com/post/76
http://fatiface.rozblog.com/post/75
http://fatiface.rozblog.com/post/74
http://fatiface.rozblog.com/post/73
http://jazabface.rozblog.com/post/74
http://jazabface.rozblog.com/post/73
http://jazabface.rozblog.com/post/72
http://jazabface.rozblog.com/post/71
http://jazabface.rozblog.com/post/70
http://makeupnews.rozblog.com/post/72
http://makeupnews.rozblog.com/post/71
http://makeupnews.rozblog.com/post/70
http://makeupnews.rozblog.com/post/68
http://makeupnews.rozblog.com/post/69
http://maryambeauty.rozblog.com/post/74
http://maryambeauty.rozblog.com/post/73
http://maryambeauty.rozblog.com/post/72
http://maryambeauty.rozblog.com/post/71
http://maryambeauty.rozblog.com/post/70
http://rooshaface.rozblog.com/post/74
http://rooshaface.rozblog.com/post/73
http://rooshaface.rozblog.com/post/72
http://rooshaface.rozblog.com/post/70
http://rooshaface.rozblog.com/post/71
http://andiabeauty.rozblog.com/post/74
http://andiabeauty.rozblog.com/post/73
http://andiabeauty.rozblog.com/post/72
http://andiabeauty.rozblog.com/post/71
http://andiabeauty.rozblog.com/post/70
http://aramismakeup.rozblog.com/post/73
http://aramismakeup.rozblog.com/post/71
http://aramismakeup.rozblog.com/post/72
http://aramismakeup.rozblog.com/post/70
http://aramismakeup.rozblog.com/post/69
http://sogandbeauty.rozblog.com/post/73
http://sogandbeauty.rozblog.com/post/72
http://sogandbeauty.rozblog.com/post/71
http://sogandbeauty.rozblog.com/post/70
http://nazgolmakeup.rozblog.com/post/76
http://nazgolmakeup.rozblog.com/post/74
http://nazgolmakeup.rozblog.com/post/75
http://nazgolmakeup.rozblog.com/post/73
http://nazgolmakeup.rozblog.com/post/72
http://pack-gift-men.rozblog.com/post/47
http://pack-gift-men.rozblog.com/post/46
http://pack-gift-men.rozblog.com/post/44
http://pack-gift-men.rozblog.com/post/45
http://khabar-saz.blog.ir/1399/12/27/%D9%81%D8%B1%D8%B4-%D9%BE%D8%A7%D8%B2%DB%8C%D8%B1%DB%8C%DA%A9-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA
http://khabar-saz.blog.ir/1399/12/27/%DA%A9%D8%A7%D8%AF%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D9%84%D8%AF-%D9%85%D8%A7%D8%AF%D8%B1
http://khabar-saz.blog.ir/1399/12/27/%DB%8C%D9%88%DB%8C%D9%88-%D8%AD%D8%B1%D9%81%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D8%A7%D9%86
http://khabar-saz.blog.ir/1399/12/27/%D8%AE%D8%B7%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%BE%D8%B1%D8%B3
http://khabar-saz.blog.ir/1399/12/27/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%B1%D8%AC
http://sabke-zendegi.blog.ir/1399/12/27/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C%20%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86
http://sabke-zendegi.blog.ir/1399/12/27/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D9%86%D8%B5%D8%A8-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%86%D8%AA%D9%88%D8%B1
http://sabke-zendegi.blog.ir/1399/12/27/%D8%AA%D8%A7%D8%A8%D9%84%D9%88-%D9%86%D9%82%D8%A7%D8%B4%DB%8C-%D9%85%D8%AF%D8%B1%D9%86
http://sabke-zendegi.blog.ir/1399/12/27/%D9%87%D8%AF%DB%8C%D9%87-%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86-%DA%86%DB%8C-%D8%A8%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D9%85
http://sabke-zendegi.blog.ir/1399/12/27/%D9%81%D8%B1%D8%B4-%D8%B9%D8%B1%D9%88%D8%B3
http://bestgift.4kia.ir/info2/379030/%D9%81%D8%B1%D8%B4-%D8%A2%D8%B4%D9%BE%D8%B2%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87/
http://bestgift.4kia.ir/info2/379029/%D9%87%D8%AF%DB%8C%D9%87-%D9%81%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B2%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%87/
http://bestgift.4kia.ir/info2/379028/%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%DA%A9%D8%B1%D9%85-%D8%B4%D8%A8/
http://bestgift.4kia.ir/info2/379027/%D9%81%D8%B1%D9%82-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D9%88%D9%86%D9%87-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%88%D8%A7%D9%84-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%BE%D9%88%D8%B2%D8%B1-%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%86%D8%AA%D9%88%D8%B1-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-/
http://bestgift.4kia.ir/info2/379026/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%88%D8%A8-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA/
http://newlife.bestblog.ir/post/93
http://newlife.bestblog.ir/post/92
http://newlife.bestblog.ir/post/91
http://newlife.bestblog.ir/post/90
http://newlife.bestblog.ir/post/89
http://lifetime.monoblog.ir/post-72.html
http://newnews.b88.ir/post-191024.html
http://newnews.b88.ir/post-191023.html
http://newnews.b88.ir/post-191022.html
http://newnews.b88.ir/post-191021.html
http://newnews.b88.ir/post-191020.html
https://topnews.blogiran.net/Post/84/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C+%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA+%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA+%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C
https://topnews.blogiran.net/Post/83/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86+%D8%A7%D9%81%D8%B2%D9%88%D9%86%D9%87+%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C+%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D9%86+%D8%B3%D8%B7%D8%AD+%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%B3%DB%8C+%D8%AF%D8%B1+%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%BE%D8%B1%D8%B3
https://topnews.blogiran.net/Post/82/%D8%B3%D8%AA+%D9%84%D8%A8%D8%A7%D8%B3+%D9%86%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%AF%DB%8C
https://topnews.blogiran.net/Post/81/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86+%DA%A9%D8%A7%D8%AF%D9%88+%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C+%D8%AF%D9%88%D8%B3%D8%AA+%D8%B5%D9%85%DB%8C%D9%85%DB%8C+%D8%AF%D8%AE%D8%AA%D8%B1
https://topnews.blogiran.net/Post/80/%D8%B1%D9%88%D8%B4+%D9%BE%D8%A7%DA%A9+%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86+%D9%84%D8%A7%DA%A9+%D8%AA%D8%A7%D8%B2%D9%87+%D9%88+%D9%84%D8%A7%DA%A9+%D8%AE%D8%B4%DA%A9+%D8%A7%D8%B2+%D8%B1%D9%88%DB%8C+%D9%81%D8%B1%D8%B4
https://toplife.yektablog.net/Post/80/%D9%81%D8%B1%D8%B4+%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D9%81%D8%AA
https://toplife.yektablog.net/Post/79/%D9%87%D8%AF%DB%8C%D9%87+%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C+%D8%AA%D9%88%D9%84%D8%AF+%D9%85%D8%A7%D8%AF%D8%B1+%D8%B4%D9%88%D9%87%D8%B1
https://toplife.yektablog.net/Post/78/%D8%AA%D8%AE%D8%AA%D9%87+%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%AA+%D8%A8%D8%B1%D8%AF+%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D8%A7%D9%86+%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9%D8%A7%D9%86+%D8%AF%D8%AE%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%87
https://toplife.yektablog.net/Post/77/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86+%D8%A7%D9%81%D8%B2%D9%88%D9%86%D9%87+%DA%A9%D8%B4+%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%BE%D8%B1%D8%B3
https://toplife.yektablog.net/Post/76/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C+%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA+%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%85+%D8%AE%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C
https://top20.farsiblog.com/1399/12/27/-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%88%D8%A8-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D9%85%D8%A8%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86/
https://top20.farsiblog.com/1399/12/27/%D9%84%DB%8C%D9%86%DA%A9-%D8%B4%D9%85%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%AA%D9%84%D9%81%D9%86/
https://top20.farsiblog.com/1399/12/27/%D9%84%DA%AF-%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%88%D8%B1%D8%B2%D8%B4%DB%8C/
https://top20.farsiblog.com/1399/12/27/%D9%85%D8%A7%DA%AF%D8%AD%D8%B1%D8%A7%D8%B1%D8%AA%DB%8C/
https://top20.farsiblog.com/1399/12/27/-%D9%81%D8%B1%D8%B4-%D9%81%DB%8C%D8%B1%D9%88%D8%B2%D9%87-%D8%A7%DB%8C/
https://newsland.novinblog.net/Post/92/%D9%81%D8%B1%D8%B4+%D8%B3%D9%87+%D8%A8%D8%B9%D8%AF%DB%8C+%D8%A7%D8%AA%D8%A7%D9%82+%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9
https://newsland.novinblog.net/Post/91/%D9%87%D8%AF%DB%8C%D9%87+%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C+%D8%AA%D9%88%D9%84%D8%AF+%D9%85%D8%A7%D8%AF%D8%B1
https://newsland.novinblog.net/Post/90/%D8%AA%D8%A7%D8%A8%D9%84%D9%88+%D9%86%D9%82%D8%A7%D8%B4%DB%8C+%D9%85%D8%AF%D8%B1%D9%86
https://newsland.novinblog.net/Post/89/%D8%AA%D9%86%D8%B8%DB%8C%D9%85%D8%A7%D8%AA+%D8%AF%DB%8C%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%87+%D8%AF%D8%B1+%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%BE%D8%B1%D8%B3
https://newsland.novinblog.net/Post/88/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86+%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA+%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C+%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA+%D8%AF%D8%B1+%DA%A9%D8%B1%D8%AC
 

  • سامان محمدی