آموزش قالی بافی و روش بافت گره ترکی

در این وبلاگ شما میتواندید قالی بافی را از 0 تا 100 با گره ترکی یاد بگیرید

آموزش قالی بافی و روش بافت گره ترکی

در این وبلاگ شما میتواندید قالی بافی را از 0 تا 100 با گره ترکی یاد بگیرید

آموزش قالی بافی بصورت و رایگان و تضمینی فروش انواع نخ و نقشه کامپیوتری و فروش کلیه لوازم و ملزومات قالی بافی

راهنمای خرید میز تلویزیون جدید

چهارشنبه, ۱۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۰۷ ب.ظ

انتخاب سایز مناسب میز تلویزیون

در اغلب خانه ها مناسب ترین مکان برای قرار دادن تلویزیون اتاق نشیمن است. این اتاق مکانی برای وقت گذرانی، تماشای سریال های مورد علاقه، تماشای اخبار و بازی های ویدیویی است. گرچه فاکتورهای زیادی مانند شکل ظاهری یا جنس  در انتخاب یک میز تلویزیون مناسب وجود دارد اما تنها فاکتوری که قبل از خرید حتما باید به آن دقت کرد سایز است.

بل از خرید میز تلویزیون به این نکته توجه داشته باشید که حتی اگر میز تلویزیون دلخواهتان را پیدا کردید و از نظر رنگ و طرح و حتی تناسب اندازه با محیط خانه یکی بود، در خرید آن کمی تعلل کنید تا از مناسب بودن سایز میز تلویزیون با خود تلویزیون هم مطمئن شوید.

منبع:

https://telegra.ph/میز-تلویزیون-دیواری-مدرن-12-07

راهنمای خرید میز تلویزیون

اندازه میز تلویزیون نسبت به ابعاد تلویزیون

 اندازه هایی که در لیست ابعاد تلویزیون در کاتالوگ نوشته شده است اندازه واقعی دستگاه نیست و به اندازه صفحه اشاره دارد، حال آنکه در مورد میز تلویزیون اینگونه نیست و ابعادی که به آن اشاره می شود طول میز است. تلویزیون های جدید به خاطر حالت قوسی شکل و مدل حاشیه شان ابعاد متفاوت و معمولا بیشتری از آنچه بر روی جعبه ذکر شده است دارند.

 

نکته نخستی که باید آن را در زمان انتخاب میز تلویزیون لحاظ کنید این است که هر تلویزیونی میز مخصوص خودش را می‌طلبد. بنابراین در زمان انتخاب باید به نوع، اندازه و رنگ تلویزیون دقت کنید. همچنین زمانی که می‌خواهید انواع میز تلویزیون را از نظر بگذرانید به این موضوع نیز توجه داشته باشید که یک، میز تلویزیون شما باید با سبک دکوراسیون کلی خانه‌تان نیز هم‌خوانی داشته باشد. دو، علاوه بر هم‌خوانی در سبک؛ اندازه و رنگ میز تلویزیون نیز باید با سایر لوازم و اجزای خانه دارای تناسب لازم باشد. سه و مهم‌ترین رکن درباره میز تلویزیون، این است که چنین وسیله‌ای باید با مبلمان از تنناسب مناسبی برخوردار باشد. بعد از آنکه این نکات را از نظر گذراندید وقت آن است که موضوعات جزئی‌تر را مدنظر قرار دهید.

 

 

از میز تلویزیون چه می‌خواهید؟

از جمله موضوعات جزئی‌تر این است که داخل میز تلویزیون شما به جز تلویزیون قرار است چه وسایل دیگری جای بگیرد؟ آیا اهل قرار دادن دکوری در اطراف میز تلویزیون و داخل آن هستید؟ به طور معمول داخل میز تلویزیون دستگاه‌های دیگری مانند مانند DVD پلیر، گیرنده، سینما خانگی، ساب و سنتر و... قرار می‌گیرد. همچنین برخی درون میز تلویزیون به کشوها، کمدها و طبقه‌هایی نیاز دارند که درون آنها وسایلی مانند لوح‌های فشرده، سیم، کتاب، و... قرار دهند. درنتیجه در زمان انتخاب میز تلویزیون حتما به این موضوع توجه کنید و  ارتفاع، قفسه‌بندی، نوع طرح و سبک قرارگیری تلویزیون را لحاظ کنید تا زمانی که میز تلویزیون را به منزل می‌آورید با معضلاتی مانند کمبود جا مواجه نشوید.

 

تلویزیون های جدید هم به گونه ای طراحی شده اند که ارتفاع تلویزیون ۵۶ درصد عرض آن است. عدم توجه به این نکته ممکن است منجر به خرید میزی کوچک تر از ابعاد مناسب تلویزیون شود و خریدار را به دردسر بیاندازد. نگران نباشید، برای خرید میز تلویزیون مناسب نیاز به داشتن مدرک دکترای ریاضی نیست! کافی است به نکاتی که در ادامه ذکر خواهد شد توجه کنید.

اندازه گیری صحیح تلویزیون

برای اندازه گیری عرض واقعی تلویزیون کافی است متر را از سمت چپ بر رو قسمت خارجی قاب تلویزیون بگذارید و تا انتهای سمت راست ببرید. عدد به دست آمده عرض واقعی تلویزیون شما است.

قدم بعدی انتخاب ارتفاع مناسب برای قرار گیری تلویزیون است. محققین می گویند بهترین مدل برای تعییر ارتفاع این است که خط دید شما در وسط صفحه تلویزیون باشد. رعایت این فاصله نه تنها تجربه تماشای تلویزیون را لذت بخش تر می کند بلکه در طولانی مدت آسیب کمتری به چشم های شما خواهد زد.

برای اندازه گیری ارتفاع باید یک متر بردارید و سر آن را بر روی زمین قرار دهید بر روی مبل روبروی تلویزیون بنشینید و متر را تا خط فرضی چشم های خود بکشید. عدد به دست آمده باید تا قسمت وسطی و مرکزی تلویزیون شما بیاید.

راهنمای خرید میز تلویزیون

فاصله  محل نشستن تا تلویزیون

فاصله محل نشستن تا تلویزیون نکته دیگری است که هنگام انتخاب میز تلویزیون و محل قرار گیری آن باید به آن توجه شود. فاصله مناسب از تلویزیون هم به اندازه صفحه آن بستگی دارد. فرمول کلی این است که فاصله نشستن باید دو برابر اندازه صفحه نمایش تلویزیون باشد.  برای مثال اگر تلویزیون خانه ۶۰ اینچی است فاصله مناسب برای نشستن جلوی آن ۱۲۰ اینچ یا ۳ متر است.

در جدول زیر اندازه های مناسب برای داشتن فاصله مناسب از هر اندازه صفحه نمایش ذکر شده است

اندازه اتاق تلویزیون

اندازه اتاقی که تلویزیون شما در آن قرار دارد هم نقش بسیار مهمی در تعیین اندازه میز تلویزیون دارد. اگر خانه و در نتیجه اتاق شما کوچک است می توانید به میزهای مناسب گوشه دیوار گذاشتن و میزهای چرخ دار هم فکر کنید. هر دوی این گزینه ها در کنار زیبایی، جای کمتری نسبت به مدل های معمولی می گیرد. البته میزهای کوچک هم می تواند جزو گزینه ها باشد.

راهنمای خرید میز تلویزیون

نصب تلویزیون بر روی دیوار

امروزه دیگر میزهای تلویزیون تنها وسیله ای برای نگه داشتن تلیویزیون نیستند و کاربردهای دیگری هم دارند. اگر به کاربردهای اضافی میز نیاز ندارید می توانید تلویزیون را به کمک پایه های مخصوص به دیوار نصب کنید. این پایه ها در دو مدل ثابت و چرخشی قابل تهیه هستند. با وجود نصب تلویزیون بر دیوار اگر میز تلویزیون هم تهیه شود، می تواند نقش نگه دارنده دستگاه های دیگر و حتی دی وی دی ها را برعهده گیرد.

راهنمای خرید میز تلویزیون

وسایل روی میز را در نظر بگیرید

معمولا وسیله های که رو یا درون میز تلویزیون قرار می گیرند به خود تلویزیون محدود نمی شوند. دستگاه پخش دی وی دی و سی دی، کنسول های بازی، وسایل دکوری و هرچیز دیگری که قرار است روی میز قرار بگیرد باید هنگام خرید در نظر گرفته شود. حتی هنگام خرید بهتر است به دستگاه های جدیدی که ممکن است در آینده خریداری کنید هم در نظر بگیرید.

  • سامان محمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی