آموزش قالی بافی و روش بافت گره ترکی

در این وبلاگ شما میتواندید قالی بافی را از 0 تا 100 با گره ترکی یاد بگیرید

آموزش قالی بافی و روش بافت گره ترکی

در این وبلاگ شما میتواندید قالی بافی را از 0 تا 100 با گره ترکی یاد بگیرید

آموزش قالی بافی بصورت و رایگان و تضمینی فروش انواع نخ و نقشه کامپیوتری و فروش کلیه لوازم و ملزومات قالی بافی

فرش از نظر شانه و تراکم

يكشنبه, ۸ تیر ۱۳۹۹، ۰۹:۵۲ ب.ظ

انواع فرش ماشینی :
در اینجا فرش را از لحاظ شانه و تراکم دسته بندی کردیم . در گام اول بهتر است مختصری از شانه و تراکم تعریف کنیم .ریشه های بافته شده در طول فرش را تراکم فرش می گویند و به ریشه های بافته شده در عرض فرش را شانه فرش می گویند .قالی 700 شانه یعنی در هر متر عرض  فرش 700 گره بافته شده است و فرش با تراکم 1000 یعنی در هر متر طول فرش 1000 گره یا ریشه بافته شده است . هرچه فرش شانه اش بیشتر باشد نقشه فرش ، ظریف تر و زیباتر خواهد بود و هرچه تراکم بیشتر باشد فرش فشرده تر و مستحکم تر خواهد بود .

 

فرش 700 شانه  :
سه نوع فرش هفصد شانه داریم ، فرش 700 شانه واقعی ، که دارای 700 گره است و تراکم آن بین 2100 تا 3000 است این نوع فرش جز دسته پرفروش است و جنس نخ آن 100% آکریلیک می باشد . نوع دیگر از فرش 700 شانه ، فرش 700 شانه تبدیلی است که در عرض فرش 700 گره وجود دارد ولی تراکم قالی ، 1500 است و دسته آخراز فرش 700 شانه ، فرش طرح 700 شانه است که شانه فرش یعنی همان عرض قالی 500 گره دارد و تراکم 1000 دارد .
فرش های 700 شانه ، از ضخامت بیشتری نسبت به فرش های دیگر برخوردار است . هرچه شانه و تراکم فرش کمتر باشد ، ضخامت فرش بیشتر می شود . آن دسته از افرادی که به ضخامت فرش و قیمت پایین آن خیلی اهمیت می دهند بهتر است فرش 700 شانه را تهیه کنند .
فرش 1200 شانه ، ریز نقش و ظریف و زیباست چون تراکم فرش بالاست و بین گره ها فشردگی زیادی هست . هرچه تراکم فرش بالاتر رود فرش ظریفتر ، زیباتر ، و ریز نقش تر خواهد بود ولی ضخامت فرش 1200 شانه کمتر از 700 شانه است و قیمت آن هم بالاتر است . هرچه شانه و تراکم بیشتر باشد فرش بیشتر شبیه فرش دستبافت می شود .

منبع:

http://www.farshraga.com/article/45--types-of-carpets-in-terms-of-shoulder-and-density.html

 

  • سامان محمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی